winter quarter v2&3

fönstret blev fixat rätt snabbt, och vi har nu ett "safety glass", ett sånt som går sönder i små bitar istället för i stora vassa skärvor. (men dock bara enkelglas fortfarande..)

vet inte riktigt om jag gjorde något särskilt under veckan, men på torsdagen blev det spontanutgång till stan. Hade inte alls planerat att följa med egentligen, men när de andra skulle åka mot Bill's Bus blev jag sugen och bestämde mig för att hänga på. Det blev ett besök på en för oss ny nattklubb, lite mera karaoke och till slut Tonic. På fredagen kollade jag, Malin, Sverker och Magnus på "the Rocky Horror Picture Show". En bra, men rätt utflippad film :) Efter filmen pratade vi i några timmar innan det var dags att cykla hem i ösregnet. Lördagkvällen åt vi middag på Sandbar nere i stan. Planen var att vi skulle stanna där hela kvällen, men vi orkade inte riktigt det och åkte hem vid elva-tiden. Nästa dag var det dags för en liten utflykt! Vi åkte bil till ett ställe där Monarch Butterflies övervintrar. Sjukt coolt, det var verkligen fjärilar överallt! De hängde som stora klasar i träden. Efter fjärilarna åkte vi upp i bergen för att gå på vinprovning på en vingård. Vinerna var goda, men jag måste nästan säga att vår picknick efteråt var godare!

Den här veckan har jag pluggat en del eftersom jag skrev min första midterm i fredags. Den var lätt, bara massa multiple choice-frågor. Min midterm hindrade mig inte från att åka down town i torsdags dock! Vi började kvällen med att spela biljard på en irländsk pub innan vi gick vidare till ett nytt ställe och dansade lite. Kvällen avslutades på Tonic innan Bill's Bus tog oss hem. I fredags lagade några av oss pizza tillsammans och satt sen och pratade hela kvällen, väldigt väldigt trevligt! Igår låg jag på stranden ett tag, men det var så blåsigt så vi gav upp och gick till Starbucks och fikade istället. Sen på kvällen var vi på Stand up comedy som en studentorganisation ordnade. Förvånansvärt roligt! De lokala akterna var kanske inte jättemycket att hurra för, men huvudakten fick oss att skratta rätt mycket! Idag har jag solat lite vid El Dorado-poolen, skejtat lite och mest tagit det lugnt. Imorgon börjar plugget inför nästa midterm!

Kommentarer
Postat av: J

Jag vill bara komma och hälsa på dig nu!! Kan du inte lägga upp lite bilder också? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback