snart ska vi sväva in i ljusare nätter

Tillbaka i IV, tillbaka i Kalifornien. Man behöver knappt någon underhållning när man flyger över Kalifornien; utsikten är det enda man behöver. Sjukt fint med bergen och havet och naturen.

Naturen i Washington är inte mycket sämre den. Fina skogar (älskade träd), vackra sjöar och storslagna berg. Det mötte mig när jag följde med min morbror med familj till en stuga i Twilight-land (jepp, den ligger rätt nära staden där Twilight-böckerna utspelar sig). Den trolska regnskogen sätter igång fantasin och det var inte jättesvårt att föreställa sig att diverse sagofigurer skulle uppenbara sig. Det nya året firades in genom längdskidåkning i nationalparken Olympic National Park som ligger i närheten. Äntligen fick jag se snö! Har saknat vintervädret, så det var härligt att känna på lite kyla. Jag klagade dock inte när jag landade i Santa Barbara klockan 18 och nästan kunde ha t-shirt på mig..

Julen och mellandagarna spenderade jag med släktingarna på mammas sida utanför Seattle. Lugnt, skönt och mysigt är ord som beskriver dagarna. Ett perfekt sätt att vila upp sig och tagga om inför en ny quarter!

Planerna för de kommande dagarna är att prova shoppinglyckan i SB, utforska second hand-affärerna i Goleta, springa på stranden och helt enkelt göra det som faller mig in!

Jonathan Johansson - Stockholm

Kommentarer
Postat av: J

Jag bokar ett plan till dig nu!!! DÖR!

Postat av: fia

grym blogg:)

ha en bra avslutning på veckan!

kram.

2012-01-15 @ 15:27:07
URL: http://fiiapersson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback