måndag 19 september

Igår kväll kom två av mina roomies hem, och den nya tjejen har också flyttat in så nu är alla här! Vi satt mest och pratade lite igår innan vi gick och la oss. Jag tror jag kommer trivas bra med dem, de är alla väldigt öppna och snälla, och en annan bra grej är att vi har väldigt liknande musiksmak!

I morse gick jag upp tidigt och möttes av mulet och dimmigt, lite halvkallt, väder. Perfekt springväder alltså! Jag snörade på mig skorna och gav mig ut. Joggade längs stranden, och sen nere på stranden vid vattnet. Sjukt härligt! Efter frukost var planen att jag skulle möta upp några av de svenska tjejerna för att kolla in RecCen (recreation center). Det är en stor träningsanläggning vid campus som har allt från lacrosseplaner till simbassänger. Vi får gå in gratis där så jag ska försöka utnyttja det så mycket som möjligt (och kanske t.o.m. gå med i något lag?). I alla fall, när jag kom ut till min cykel i morse möttes jag av punka på framdäcket. Måste cyklat på någon glasbit igår, det ligger krossat glas överallt i IV. Det gjorde mig jäkligt sur när jag insåg att jag var tvungen att gå ända bort till RecCen. Det är rätt långt, men jag stormade fram med ilskna steg haha. Efter att vi kollat in gymmet gick jag och Maarja till campus där det var en liten minimässa med olika studentorganisationer. Sen fixade jag min cykel och försökte fixa schemat. Det går sådär. Det känns lite jobbigt att inte ha det helt klart, men jag antar att jag får finna mig i att systemet inte är likadant som hemma.

Ikväll har jag umgåtts med mina roomies och packat och taggat inför imorgon. Då åker vi nämligen några stycken till LA för att gå på Bon Ivers konsert. Det kommer bli så bra! :D Vi kommer hinna med lite sightseeing/shopping också innan vi åker tillbaka på onsdag. På torsdag börjar skolan, så då är det slut på semestern!

Kommentarer
Postat av: J

Oh, Bon Iver!!! Lite avis nu! När kan du skypa?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback