Första inlägget i amerikatt

Sjukt att jag har varit här i tre och en halv dag redan, tiden flyger redan förbi! Flygresorna hit gick bra, men det var rätt segt. Jag köpte Hungerspelen på Arlanda, den underhöll mig tills det var typ 6 timmar kvar till LAX. Väldigt bra bok, måste få tag på nästa del snarast! Jag mötte mamma på LAX, och vi tog sen bussen till Goleta. Där hämtade min ena rumskamrat oss (efter en smärre försening, även lokalbefolkningen kan köra fel) och körde oss till vårt hotell i Goleta. Jag hade ju ingen säng från början så vi kände att det var bäst att bo på hotell de första nätterna. På kvällen hämtade min andra rumskamrat mig så jag fick se hur jag ska bo det här året. Jag tror jag kommer trivas bra, och mina rumskamrater verkar schyssta!

I torsdags gjorde vi en massa ärenden tillsammans med en annan svensk tjej och en tjej från UCSB som var utbytesstudent i Lund förra året. Hon blev vår personliga chaufför för dagen. Vi fixade bankkonto, telefon, sängkläder och kudde. Efter en lång dag kom jag hem till hotellet och såg att jag fått tag på en säng, woho! En tjej la upp sin IKEA-säng på Craigslist (blocket) för 50 dollar, och det slog jag till på. VI packade ihop sängen och knölade in den och madrassen i min rumskompis bil, som inte är värst stor. Men det gick bra faktiskt, och som tur var bodde hon bara några kvarter bort från där jag ska bo. Så nu har jag en säng och kan flytta in när jag vill :D

Igår tog jag och mamma bussen till Santa Barbara. Goleta är en liten stad utanför Santa Barbara, och bussen tog ungefär 20 minuter. Mina förväntningar på lokaltrafiken här var väldigt låga, men jag måste säga att jag är positivt överraskad! Det har gått väldigt smidigt att ta sig till och från Goleta både idag och igår; bussarna är i tid och inte speciellt dyra heller. Så man verkar faktiskt klara sig utan körkort här. Igår gick vi mest och kollade kläder på huvudgatan, medan vi idag tog bussen in till SB för att turista lite. Vi tog oss till både Santa Barbara Botanical Gardens, Old mission och Courthouse. Staden Santa Barbara är väldigt mysig och fin hittills, och jag tror jag kommer trivas bra här. Jag har ännu inte varit nere vid vattnet, och inte heller på campus, men det förstnämnda blir imorgon och det sistnämnda på måndag! (jaja, campus ligger också vid vattnet, men nu menade jag strandpromenaden i SB)

Efter ett lagom ostrukturerat inlägg är det dags att stänga av datorn. Bilder kommer om några dagar, när mamma har åkt och jag har flyttat in "på riktigt". P!

Kommentarer
Postat av: Julia

Elsaa!!! Jag saknar dig! Allt låter bra hittills :D Härlig rumskompis, the taxidriver typ, hehe. Hur var campus? Vi måste skypa! När??

Postat av: Björn och Jenny

Hej, gött att du löste sängen... kunde ju blivit jobbigt annars "japanese style?"

Vi vill se bilder! Hoppas du har det bra.

2011-09-16 @ 19:05:19
Postat av: elsa

björn och jenny: jag trodde jenny inte läste bloggar ;) men ja, det hade blivit lite jobbigt annars. fast en av de svenska killarna sov på golvet i sitt hus de första nätterna så det går ju :P



julia: haha ja, det var snällt av henne att göra det :) vi får bestämma en skype-dejt snart! vi kan ju höras på facebook.



2011-09-17 @ 00:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback