första dagarna i skolan

I torsdags började skolan här i Santa Barbara. Jag hade bara en lektion, Developmental Biology. Den verkar intressant, och hon som håller i kursen verkar verkligen gilla det ämnet så hon är engagerad. Men grejen är att den kursen krockar lite med en annan kurs som jag vill läsa, så jag vet inte vilken jag ska välja. Efter föreläsningen åkte jag och köpte sånt som man behöver till skolan; block, pennor och pärm. Har inte köpt böcker än dock. Dels eftersom jag ju inte är helt säker på vilka kurser jag ska gå och dels eftersom det tar emot att lägga så mycket pengar. Resten av dagen tror jag inte att jag gjorde någonting faktiskt, inte vad jag kommer ihåg i alla fall.

Igår (fredag) hade jag två lektioner; farmakologi och Geologi. Jag har fått för mig att det vore kul att läsa en geologi-kurs, så jag skrev upp mig på en. Den kan nog bli rolig! Farmakologin verkar intressant, men mycket att lära sig utantill såklart. Jag hann med en springtur på dagen också. De har rätt mycket stigar man kan springa på här vilket är skönt. På kvällen gick vi på herrarnas fotbollsmatch, de spelade hemma mot någon skola i San Diego. Maskoten för skolan är en Gaucho, en argentinsk cowboy typ. Har ingen aning om varför. Vi stod i "hejaklacken" (ingenting mot black army haha). Det var rätt kul, men deras hejaramsor var inget att hurra för riktigt. När de gör mål ska man tydligen kasta tortillas i luften (och på planen), en lite konstig och smått rasistisk tradition som publiken fick tillfälle att göra tre gånger då herrarna vann med så mycket. Vi hade inte införskaffat några tortillas innan, men jag kände inte direkt att jag missade något.

Efter matchen gick vi hem till en tysk tjej som vi lärt känna, och som bor precis mittemot mig! Vi förfestade där innan vi gick till Del Playa. Eftersom det här är första helgen på skolåret och alla har kommit tillbaka från lovet var det sjukt mycket folk som gick på gatan och letade efter fest. En av tjejerna hade pratat med en kille förut som bjöd hem oss till honom, så vi gick dit. Det roliga var att det var samma ställe som vi var på efterfest på förra veckan! Efter en rolig kväll med mycket prat och dans sällskapade jag och den tyska tjejen hem.

Ikväll blir det kanske utgång i down town Santa Barbara!

Kommentarer
Postat av: irina

Härligt att se att du också har en blogg! Här ska jag läsa:)

2011-09-25 @ 07:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback