De senaste dagarna

När mamma åkte i onsdags flyttade jag in på riktigt på Trigo Road. Eftermiddagen och kvällen spenderades med två av mina roomies, samt en tjej som precis höll på att flytta ut från lägenheten. Vi gick runt i IV (Isla Vista), fikade lite, drack champagne, bakade lite misslyckade kakor och spelade spel. En perfekt första kväll helt enkelt.

I torsdags var Hanna snäll och följde med mig runt på campus för att fixa lite saker, typ checka in, fixa studentleg och sånt. Sen mötte vi upp några av de andra svenska tjejerna för lunch och cykeljakt. Jag och Malin köpte varsin splitterny (tyvärr, det fanns typ inga begagnade) cruisercykel. Min är grön och jättefin :D Ska ta kort på den sen. På kvällen blev det middag med alla svenskar + Teddi (hon som var på utbyte i Lund förra året). Igår började orientation för alla internationella studenter. Vi fick frukost (som var väldigt god, vi hade förväntat oss typ en rostmacka och lite sylt) och gjorde såna lärakänna-övningar. Sen var det dags för en bibliotekstour som var ganska värd, och några föreläsningar om typ kulturkrockar som vi skippade. Vi hängde istället på Starbuck's hela eftermiddagen för att sen gå och få gratis pizza på orientation. På kvällen förfestade vi lite hemma hos två av de svenska killarna för att sen gå till en fest med alla bytisar. Det var en australiensk kille som bjöd in alla till sitt hus (han var där själv nu, men skulle bo med några amerikanska killar. han sa dock inte till dem att han skulle ha festen.. bra start där, det var nog inte kul att städa där i morse). Vi var inte jättetaggade någon av oss, så det blev en tidig kväll. Jag såg en skunk på hemvägen, crazy!

Idag åkte vi till campus för gratis frukost igen. Efter det kollade vi in en affär på campus som säljer UCSB-souvenirer. Jag är sugen på att köpa en tjocktröja, men det får bli senare. Resten av dagen har jag och Malin, min tillfälliga inneboende, spenderat med våra datorer. Jag har kollat kurser, läst bloggar och hängt på facebook. Har även packat upp min väska vilket var väldigt skönt, gillar inte att bo i en resväska. Och nu känns det mer hemma också. Mina väggar är dock helt tomma, så ska försöka hitta nån tavla eller så att sätta där så det känns lite mer hemtrevligt.

Ikväll ska vi ut och äta allihopa, och sen blir det fest på ett sorority! Det ska bli kul att se hur det är där, se om alla fördomar stämmer. En av de svenska tjejerna har fått boende där, på partygatan. Nu måste jag dock duscha så vi hinner iväg till middagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback