wooh

mina midterms gick sådär. den ena lite bättre än den andra, men ingen av dem jättebra. godkända dock, och det är det enda som räknas! (på mer än ett sätt, de betyg jag får här kommer inte översättas när jag kommer tillbaka och då spelar det ju ingen roll om jag får C eller A)

I torsdags följde jag med Malin på en kul grej. Ett hus på DP (partygatan som ligger vid vattnet) hade ordnat en filmvisning i deras trädgård. De hade skaffat en stor duk att visa filmen på och släpat ut soffor och filtar. Det var en surfingdokumentär som visades, och den var fin. Det var perfekta stället att visa den på också kändes det som, sittandes i en trädgård med utsikt över havet :) Efter filmen spelade ett lokalt band på deras balkong (!) medan alla vi som var där dansade i trädgården. De var förvånansvärt bra också! Jag önskar jag hade haft kameran med mig, men det hade jag såklart inte. Tyvärr höll de inte på jättelänge eftersom polisen dit och sa att folk hade klagat på ljudvolymen, men jag och Malin hade nog inte stannat så länge till i vilket fall som helst så det passade sig bra.

Fredagen innehöll ingen shoppingtur till SB, utan en endagscamping istället! Excursion club ordnar varje år en gratis endagscamping. Denna är väldigt populär såklart, så de brukar lotta vilka som ska få åka med. Jag hade inte fått någon plats först, men då någon tackade nej damp det ner ett sms i min telefon som jag var snabb att svara på! Vi åkte högt upp i bergen utanför SB (ovanför molnen!) och vandrade sen drygt 3 km till campingplatsen. Där hade de gjort upp en lägereld och bjöd på mat. Det var en mysig kväll, men det var lite väl kallt i tälten på natten tyvärr, även med sovsäck. Nästa morgon bjöd på den största spindel jag sett som inte var i ett akvarie eller någon annan sorts bur :/ usch, jag är bara glad att den inte satt utanför mitt tält. Efter frukosten vandrade vi uppför berget till bilarna och åkte tillbaka till IV igen.

I lördags hade vi svenskar vin- och ostkväll. Ostutbudet i affärerna här är inte jättebra, men vi hade kul ändå. Idag, tisdag, har jag faktiskt varit ledig på min lediga dag och tagit den där shoppingturen i SB som jag pratat om. Jag gjorde några fynd, men nu gäller det att hitta något att ha på sig på Halloween..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback