veckan som gått

Det blev ingen utgång i Santa Barbara i lördags, utan fest hos Mange (och Fredrik) istället. Det blev en rätt lugn tillställning eftersom vi nog allihopa var lite trötta sen gårdagen. I söndags hängde jag med två av mina roomies. Vi träffade två av deras kompisar och åkte på en liten biltur till Montecito (en rätt rik stad här i närheten, Oprah har hus där!) och sen in till down town Santa Barbara, där vi åt både sushi och cupcakes med glass och alla möjliga sorters toppings. En smärre sockerchock, men gott var det.

Sen började den första "riktiga" skolveckan. Nu har jag fixat med alla mina kurser, och de jag ska gå den här quartern är: Farmakologi, Farmakologilabb och Neurobiologi. Labbkursen ligger på hela torsdagen, så jag kan ju inte ha någon kurs som går då och det har visat sig rätt svårt att hitta. Men labbkursen verkar rätt intensiv så det kanske är bra att mitt schema inte är fullt.

I tisdags kväll var jag och några ndra svenskar på ett möte för Excursion Club, en studentorganisation som ordnar surfinglektioner, hajker och andra utflykter. Man får även låna campinggrejer och surfingbrädor gratis. De har en massa grejer på gång, så jag ska försöka hänga med på så mycket jag kan! Efter det mötet gick jag och Mange på ett möte för skolans triathlon-lag. Det visade sig vara rätt dyrt att gå med där, så jag får nog skippa det tyvärr. Det hade varit kul att gå med i ett lag, få lite träningsrutiner.

I torsdags blev det faktiskt en utgång i SB! Torsdagar är tydligen college night där, så det var mycket folk ute. Vi tog en "partybuss" ner. Den kallas Bill's Bus och går på kvällarna torsdag-lördag så att de som bor i IV kan ta sig till Santa Barbara utan att behöva ta taxi/köra fulla. Och det var verkligen en partybuss, de spelade hög RnB- och hiphopmusik och alla stod upp och dansade. I SB gick vi till några olika barer innan Bill's Bus tog oss hem. Efter ett sedvanligt stopp på Freebirds åkte jag och min tyska granne hem, och jag lyckades faktiskt ta mig upp till min föreläsning klockan 9 nästa dag!

Under veckan har jag även hunnit med två strandbesök, och det blir kanske ett tredje idag. Men först ska jag och mina roomies kolla in nån gatufestival här i IV!

Kommentarer
Postat av: melanie

Fin blogg!:)

Postat av: Jessica

Hej! Har läst igenom din collegeupplevelse hittills och jag kan bara säga att jag är SUPER avundsjuk!! Går i tvåan på gymnasiet och hade själv tänkt välja UCSB, så jag hoppas verkligen du skulle kunna svara på lite frågor jag har! :)



Hur gammal är du? Vilka kurser läser du/är de roliga? Hur mycket kostar skolan (t.ex per termin)? Bor du med amerikaner eller svenskar? Är det mycket svenskar på skolan? Hur hittade du boende och gjorde du det innan du åkte eller när du kom fram? Läste också att anteckningsböckerna är dyrare där, ska man köpa det innan man åker, hehe? Är partylivet FANTASTISKT? Finns det sororities? Vad krävdes för betyg (också goda ord från lärare?) för att komma in? Snygga killar? Trevliga personer? Du märker, jag vill veta allt haha :( Är du nöjd med hela upplevelsen hittills? Och du bara MÅSTE berätta om halloween när det väl är! Herregud, hoppas du kan svara på de här frågorna, vore dig evigt tacksam haha! Kram Jessica

2011-10-09 @ 20:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback