surf

I tisdags provade jag på något jag velat göra länge, nämligen surfa! Excursion Club ger gratis lektioner (ja, efter att man betalat medlemsskapet då..) några gånger per vecka vilket är sjukt bra, för då kan man ju faktiskt ha chans att lära sig någorlunda, och till ett bra pris också! I mitt huvud såg jag framför mig att jag skulle stå upp efter typ första vågen, meen så blev inte riktigt fallet. Först och främst gällde det ju att komma ut i vattnet, och tro mig, det är inte världens lättaste med en surfbräda som inte alltid gör som man vill och något skrämmande höga vågor som slår över en med full kraft!

Men ut kom vi, jag och de 7 andra som vågat på sig våtdräkter. Vädergudarna hade lovat små vågor, alltså perfekt för nybörjare, men så blev inte riktigt fallet. Vinden var rätt ojämn och ena stunden kom det inga vågor alls medan det nästa blåste upp vågor liiite för höga för en nybörjade. Jag "fångade" några vågor och åkte med, men bara på magen. Det var sjukt kul! Men när det kom till stunden då det var dags att stå upp fegade jag ur och såg framför mig att jag skulle ramla, få brädan i huvudet och svimma. Ungefär. Jag gav det några halvdana försök, men lyckades inte riktigt. Efter att jag lyckats tappa min ena lins i havet gav jag upp och gick in till stranden, där några andra redan väntade. Vi väntade in resten av gruppen innan vi gick tillbaka till huset. Jag vill definitivt prova på surfing igen, jag vill ju inte ge mig innan jag stått upp och fångat en våg!

Annars har det inte hänt mycket. Jag har pluggat pluggat pluggat till farmakologin och neuron, och det ska jag fortsätta med nu. Jag återkommer på fredag för att antingen beklaga mig djupt över det amerikanska skolsystemet (och min egen oförmåga att planera), för att hurra eller för att säga "puh, det var på håret, men jag tror jag klarade det! (det lär ju bli det sistnämnda..) Önska mig lycka till!

Kommentarer
Postat av: SaftUlga

Härligt, och bra jobbat! Fega bara inte ur nästa gång!

Postat av: Jessica

Vore supergulligt om du kunde svara på min kommentar två inlägg ner :)

2011-10-13 @ 18:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback