Halloween mm

Oj, jag har visst inte uppdaterat på ett tag! Jag lyckades faktiskt hitta något att ha på mig på Halloween. Jag, Hanna och Anders tog bussen till en thrift store (second hand-affär). Där hade de dukat fram alla halloween-kläder de hade (och säkert dubblat priset på dem också..), och det fanns en del roliga grejer att leka med. Dock kände jag inte för att lägga så mycket pengar på något, så jag köpte bara en scarf att ha till min konstnär/fransman- (eller fransk konstnär om man så vill) utklädnad och ett lite fransigt bälte att ha som hårband för att bli förvandlad till "hippie".

Firandet började redan på torsdagen, men jag var inte riktigt på humör för det då. William med vänner kom hit på fredagen från Santa Cruz, och vi begav oss till Magnus och Fredrik som hade förfest (såklart!). Men inte innan Williams kompis lyckades bli stoppad av polisen och få en bot på några hundra dollar. Välkommen till IV liksom. Men väl där var det kul att se vad alla hade hittat på för utklädnader. (En av Williams kompisar var för övrigt väldigt nöjd med att ha hamnat på en fest med tjejer som, i hans tycke, uppfyllde stereotypen om en svensk tjej..) William med bihang försvann iväg en stund medan vi andra gick till Maarjas hus, för att slutligen hamna i det där huset vi alltid hamnar i, som alltid har bra fester. Så även ikväll. Jag lyckades dock förlägga min fina palett som jag gjort helt själv..

Lördagen var sjukt varm och solig, så William fick se IV och campuset i sitt esse när jag visade honom runt. Vi hann även med en tur till stranden, där han och hans kompisar fick prova på att surfa, för Excursion Club var nämligen där och hade Halloween-surfing. Jag hann dock inte, eftersom jag skulle till Teddis fest. Teddi var utbytesstudent i Lund förra året. Hon och hennes roomie hade ordnat en liten fest mitt på dagen, med massor av godis och kakor. Sjukt gott! På kvällen var det först lite förfest hemma hos mig; william och hans gäng från santa cruz gjorde sig i ordning här hos mig. Jag och william mötte upp några andra svenskar på Woodstock's för en pizza innan vi återigen gick till Maarja och sen till "det där huset". Ännu en rolig kväll!

Det var sjukt mycket folk här under Halloween-helgen. Det kom fest-sugna människor från ungefär hela Kalifornien, gatorna var fulla med folk som var utklädda till mer eller mindre originella saker. Roligt med festival-stämning, men jag är glad att det inte är så här varje helg..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback