en vecka i mitten av november

Jag börjar där jag slutade förra gången. Bion vi såg hette "Attack the block" och är en actionkomedi (?) som handlar om några aliens som kommer till en stad i England. Den var underhållande, även om det faktiskt hade behövts undertexter på vissa ställen eftersom skådespelarna pratade med en brittisk dialekt som inte var helt lätt att förstå ibland (och att ljudsystemet i IV theatre inte är det bästa gjorde inte saken bättre heller).

På min lediga dag, tisdagen, surfade jag för andra gången! Den här gången var det jag och Malin som fick en privatlektion av en av Excursion Club-killarna eftersom vi var de enda som skrivit upp oss på den lektionen. Vågorna var mer i nybörjarstorlek den här gången, när de kom. För tyvärr blåste det väl inte tillräckligt hela tiden, så vi spenderade en hel del tid med att sitta på våra brädor och vänta. Det var dock skönt det med, för då hann man umgås lite. På dagen hann jag med att åka till UCen och inhandla en mysig UCSB-tjocktröja (man måste ju visa vilken skola man går på. om det nu skulle vara så att någon på campus glömmer bort vart de är någonstans..).

Kvällen innebar en ny aktivitet för mig, nämligen basketmatch! Hade aldrig varit på en sådan, vad jag kan komma ihåg i alla fall, så det var kul! Jag, Hanna och Magnus kom typ en minut innan de började men lyckades ändå få bra platser. Detta eftersom basketmatcherna inte är lika populära som fotbollsmatcherna (fotbollslaget spelar i en högre liga), men basketmatchen bjöd ändå på traditionella cheerleaders, en liten hejaklack, ett fartfyllt spel och en vinst (89-56!) så vi var nöjda.

i onsdags tog jag bussen ner till downtown SB för att träffa Cissi, en vän från friidrotten. Hon går på Santa Barbara City College, och vi hade äntligen fått ändan ur vagnen och lyckats planera in en dag då båda faktiskt kunde ses. Det blev en trevlig lunch i en del av SB som jag aldrig varit i förut, alltid kul! På onsdagskvällen hade Teddi, som var utbytesstudent i Lund förra året, ordnat så att de som ska till Lund i Januari kunde komma hem till henne och ställa frågor till oss om Sverige i allmänhet och Lund i synnerhet. Jag hade uppskattat detta mycket om jag var blivande utbytesstudent, men tyvärr var det bara tre stycken som kom. Vi hängde inte läpp för detta utan högg istället in i den svenska godisbufféen Teddi dukat upp; Marianne, pepparkakor, laktrits och kladdkaka. De tre som kom var dessutom väldigt trevliga, och jag tror de kommer klara sig galant i Lund.

I fredags provåkte jag och Malin min nya longboard. Det gick... kanske inte jättebra, men det var ju trots allt första gången. När vi varit ute ett tag såg vi plötsligt en kille iklädd spets-kjol, orangea strumpbyxor och ansiktsmålning komma cyklandes förbi på vad som såg ut att vara en två våningar hög cykel. Han ropade åt oss att komma till deras tävling på DP, och nyfikna som vi var följde vi efter honom och hamnade bland massa människor i roliga utklädnader och med crazy cyklar. Vi fick berättat för oss att den här tävlingen gick ut på att åka tre varv runt kvarteret på sin cruiser-cykel. Mellan varje varv ska man klunka i sig en öl så snabbt som man kan, och helst ska man vara utklädd också. "Det här kan vi inte missa!" tänkte vi och gick hem till mig, dumpade brädan, hämtade lite öl och gick tillbaka. Eftersom vi inte ville döda våra fina nya cyklar bestämde vi oss för att inte delta i racet. Det var över snabbt men roligt att se, och vi funderar starkt på att ta med oss den här traditionen hem till Lund (och kanske ställer vi upp i nästa quarters tävling..). Kvällen slutade med Freebirds-middag och youtube-tittande med Hanna, Sverker, Magnus och Carl.

Lördagen innebar en Thanksgiving-middag! Min EAP Buddy Lauren bjöd med mig till en middag som hon och hennes kompisar ordnade. Hon och jag tillagade en halv kalkon ungefär och gjorde lite potatisgratäng. Sjukt gott blev det! Efter middagen mötte vi upp Malin och åkte till samma hus som gårdagen. De skulle nämligen ha konsert på sin balkong! Det var bra drag, och vi dansade på för fullt. Som förra gången de hade konsert kom tyvärr polisen (fast klockan inte var 12..) och stängde ner. Tråkigt.. men vi cyklade iväg till en annan fest, hos en av de amerikaner som ska till Lund i januari. Hon är jättegullig och håller på och lär sig svenska för fullt. En lyckad kväll helt enkelt.

Söndagen var regnig och kall, så vi spenderade dagen i soffan med tre filmer. Fast först tog vi bilen till Trader Joe's för att köpa oss lite paj. Väldigt mysigt helt enkelt :)

Kommentarer
Postat av: lil' babustyle - foto, vardag & Akons musik i fokus

sv: nepp, det var jättegott! :D

Postat av: lil' babustyle - foto, vardag & Akons musik i fokus

sv: sry, fel pers. Höhö. Ni hade ungefär likadan design... :)

2011-12-15 @ 11:37:08
URL: http://babustyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback