Bio, shopping och bears in space

Den här veckan har jag spenderat en del tid i skolan. Två stycken midterms närmar sig (igen), den här gången på samma dag, så jag kände att jag borde förbereda mig lite.. I tisdags kväll gick jag dock på bio på IV theatre med min roomie och några svenskar. Den här gången blev det The Help, som var väldigt bra! Det här med gratis bio är sjukt nice, så det ska jag försöka hinna med så ofta jag kan.

I onsdags kväll umgicks jag lite med mina roomies och några av deras kompisar. Vi cyklade sen bort till "the guys house" som de kallar det (9 killar som bor i ett hus.. det märks kan jag säga) och såg sista Harry Potter-filmen (den såg jag för övrigt förra måndagen på IV theatre).

Torsdagen bjöd på labb som vanligt, och tråkigt nog gick typ allting fel (fast det var inte vårat fel), men vi var inte hemma förrän rätt sent, så jag gjorde inget på kvällen tror jag.

Excursion Club hade fest i fredags, med temat "Bears in Space" för alla sina typ tusen medlemmar. Som väntat blev det lite för mycket folk, så grannarna klagade och ringde polisen som kom och stängde ner vid halv tolv ungefär. Ingen av oss svenskar kände oss direkt partysugna så vi blev inte så besvikna utan tyckte nog det var rätt skönt att gå och lägga sig i rimlig tid. Innan på dagen hann jag, Malin och Carro med en tur till downtown SB. Vi fyndade (okej, de var inte på rea eller så, men vi köpte faktiskt något vi behövde!) jackor allihopa, och även en del andra grejer.

Igår skypeade jag en del på morgonen, och sen åkte jag och köpte en longboard! Hittade en rätt billig på Craigslist, så jag slog till. Sjukt nöjd, nu gäller det bara att lära sig åka ordentligt.. Spenderade några timmar på eftermiddagen i biblioteket innan jag på kvällen åt middag på en mexikansk restaurang här i IV med de andra svenskarna.

Idag tog jag en joggingtur på morgonen, och sen har det varit biblioteket för hela slanten!

Kommentarer
Postat av: Gilda

Ohh.. vad skönt! Går allt bra?

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback