21 december

Oj, det har ju hänt en del sen sist som jag inte skrivit om.. men plugg inför finals, finals och sen roadtrip har gjort att jag inte riktigt har hunnit/orkat.

Under Thanksgiving-helgen åkte jag, några svenskar och en tysk tjej på en roadtrip! Vi hyrde en asstor bil med plats för 7 pers och styrde kosan mot först Las Vegas och sen Grand Canyon. Vegas var precis som jag trodde; stort, överdrivet och galet. Vi kom dit på onsdagen, hade en galen utekväll (dock inte lika galen som "Bakfyllan"-filmen)´(som tur är..)) och spenderade sen torsdagen med att turista i Vegas och äta på den största buffeén jag någonsin varit på. De hade ungefär allt man kan tänka sig i matväg; Thanksgiving-mat, sushi, kinamat, italiensk mat, seafood och massa massa efterrätter. Vi åt tills vi inte kunde gå mer och körde sen vidare mot Grand Canyon. De följande två dagarna var vi i Grand Canyon, vilket var ett sjukt häftigt och mäktigt ställe. Det var så himla stort, men det gick liksom inte att fatta riktigt HUR stort det egentligen var!

Sista dagen körde vi hem, men vi hann med ett stopp på Mojave National Preserve, en mini-nationalpark typ där amerikas tredje största sanddyner finns.

Så, det var en väldigt kort sammanfattning av Thanksgiving-helgen.

Efter Thanksgiving kändes det konstigt att komma tillbaka till skolan och direkt börja tentaplugga, för hjärnan hade redan gått på jullov kändes det som. Men vi svenskar ockuperade fjärde våningen på biblioteket och satte igång med finals-plugget. 9 december klockan 15 kom jag ut från min Neurobiologi-final och kunde äntligen konstatera att jag hade jullov. Mina betyg från denna quarter blev till slut två B+ och ett C, vilket jag är nöjd med.

På kvällen den 9 kom Viktor hit, och jag tvingade direkt ut honom på fest så han fick träffa alla svenskar här. Det blev dock en rätt tidig kväll vilket kanske är förståeligt med tanke på att han kom från en 10 timmar lång flygresa..

Vår roadtrip till San Francisco och Yosemite National Park kommer i ett annat inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback