popaganda

Den här helgen har jag spenderat på Popaganda-festivalen vid Eriksdalsbadet. Jag har inte varit på den festivalen innan, och jag måste säga att jag blev positivt överraskad över själva området. Det var öppet och mysigt, och den höga läktaren och bassängerna passade perfekt in i stämningen. Eftersom jag inte hade råd att köpa en biljett anmälde jag mig som funktionär, och jag måste säga att det var mycket roligare än jag trodde. Jag jobbade inte alls på fredagen, så då åkte jag in rätt sent och såg Serenades och Arcade Fire. Serenades var rätt bra, och Arcade Fire var underbara (såklart)! Jag har längtat efter att få se dem live så himla länge nu, och speciellt längtat efter att få höra den här live. När jag inte trodde det kunde bli bättre spelade de den här som absolut sista låt! Jag trodde verkligen inte att den skulle ingå i låtlistan, men där fick jag en positiv överraskning.

Igår stod jag i entrén 13-00 och visiterade folk samt kollade deras armband. Det var rätt kul, och vi fick gå iväg och titta på det vi ville ungefär när vi ville (fast inte så himla länge.. såg typ tre-fyra låtar av varje artist). Lyckades pricka in både Sadness is a blessing och Dance, Dance, Dance när jag såg Lykke Li så jag var nöjd.

Nu ska jag koka lite potatis så jag och pappa får i oss lite mat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback