slut

nu är jag inte längre naturnovisch, utan fullfjädrad naturvetare! vår novischperiod tog slut igår i och med den stora Novischfesten som hölls på lunds nation. Klädsel kavaj stod det på infon, och det betydde att alla hade sina finaste kostymer på sig vilket var roligt, för hittills har vi ju inte haft några sittningar med klädkod. Det var bordsplacering också, vilket vi var lite oroliga över innan eftersom vi inte ville hamna bredvid en massa tråkiga människor. Men efter lite "omplaceringar" hade vi fått bra platser. Och som det ska vara på sittningar så hölls det massa tal och sjöngs en massa sånger. Det var även prisutdelning till den bästa novischgruppen, och självklart var det vi kemister som vann! :)

Kvällen fortsatte med massa dans och även en del skvaller, eftersom våra kära faddrar efter sittningen inte längre behövde ta sitt ansvar och vara PK. Att det var slut på novischperioden betydde också att det här med novischfriden inte längre gäller.. =) Efter lite fyllemat på Hamburgerstället vid mårtenstorget gick vi den låånga vägen till "fladden" och jag somnade hos V. Idag har vi träffats allihopa och haft en skvallerdag på Max.

Det känns jättekonstigt att jag "bara" varit här en månad, för det känns som mycket längre samtidigt som det känns som om jag nyss kom hit. Novischperioden har gått sjukt snabbt, och jag har haft sjukt roligt så det känns lite sorgligt att den är över. Men det betyder ju inte att vi ska sluta umgås bara för det!

Nu blev det här väldigt långt.. och då har jag inte ens beklagat mig över tentan vi har på tisdag! Men det kanske är bättre att jag tar det då, när jag vet hur det gått. Och justja, på onsdag flyttar vi in i vår lägenhet!

Kommentarer
Postat av: B

Det går alltid jättesnabbt här nere! Känns som jag själv kom hit nyss.

2008-09-29 @ 08:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback