fredag

till den "hemliga" F: Jag avslöjade inte dig, det var det du som gjorde! Du hade kunnat säga att "nej, F står för fysik" eller vad som helst, sådeså! Och jag försöker skriva så ofta jag kan! Det händer så mycket saker hela tiden att jag inte hinner, och man kan ju inte ha datorn med sig överallt ju.. men jag lovar att jag ska försöka bättra mig!

idag är första "lediga" skoldagen sen vi kom hit. eller, det beror på vad man menar med ledig. vi har egentligen övningar idag mellan 10-12, men eftersom jag kände att jag redan kan alla övningar (=jag har räknat en uppgift) och eftersom jag kände att jag behövde sova (det gjorde jag faktiskt), så stannade jag hemma. men om typ en timma bär det iväg, först till lund för att köpa massa godis och sen till resans egentliga mål; Malmö! I mitt första malmö-besök ingår en guidad tur och sen en rolig spelkväll (Wario Ware!) med massa god mat. Det är lite synd att jag är förkyld nu, för imorgon är det ASO, Absurda StudierådsOlympiaden, och där vill man ju kunna ge allt! Det blir spännande att se vad det är för konstiga lekar de kokat ihop.

Den här veckan har vi varit på trubadurkväll på Månen (LUNAs kårhus) och även firat S på Rydbergs, fysikernas eget ställe. Där drack jag min första whisky och sjöng födelsedagssången på skånska. Och sen höll jag på att glömma att berätta att jag och J var och kollade på en lägenhet i onsdags! J är en tjej i min klass från Halmstad som inte heller har någonstans att bo just nu, och eftersom min fasters bästa kompis dotters expojkvän hyr ut sin tvåa tyckte vi det skulle vara kul om vi kunde bo där! Stället är asfint och stort (och ligger granne med systemet) och det skulle verkligen vara asbra om vi kunde få det! Håll alla era tummar för oss!

Nu blir det dusch och sen bär det av mot Malmö!

Kommentarer
Postat av: elsa

och oj, vad många utropstecken det blev! men det är ju så roligt att skriva med utropstecken! så jag fortsätter med det! (jag använder i alla fall inte smileys!) Hejdå! (och jag kanske skriver lite mer skvaller i nästa inlägg, men eftersom jag inte känner för att lägga ut hela mitt privatliv här på bloggen (det är ju det msn är till för trots allt) och jag inte var på humör för att skriva om det idag så får det vänta.. nyfikna människor hänvisas till min mobiltelefon eller nyss nämnda datorkommunikationsmedel!(fast de flesta vet nog vad det handlar om i alla fall))

2008-09-12 @ 12:13:18
Postat av: bloggägarinnan (igen)

förresten! Jag såg (eller fick veta av B) att jag har två prenumeranter på bloggkoll.se.. och nyfiken som jag är vill jag naturligtvis veta vilka det är! SÅ ni två (eller det kanske är fler nu, vad vet jag?) kan väl lämna en rolig kommentar här efter mig?

2008-09-12 @ 12:15:25
Postat av: F

Ehm... F står för fysik...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback