22

det har gått ännu en vecka här i Lund, och Novischfesten (och första tentan!) närmar sig med stormsteg. att tiden går fort när man har roligt stämmer verkligen, på gott och ont, och vår period som novischer här i lund börjar alltså ta slut. men nu blir det alltså en veckosammanfattning.
måndag: en lab som ingen förstod.
tisdag: besök på blodgivarcentralen här i Lund för att ta prover så att jag kan bli blodgivare!
onsdag: Bööörnbaall på S:t Hans backar vilket var askul! Sen fortsatte jag och J till Hallands för att gå på deras novischsittning. Dock var vi rätt slut så det blev ingen sen kväll. Förresten, jag har ju glömt att berätta att vi har fått lägenheten! :D så den 1 oktober är det inflyttning!
torsdag: kommer inte ihåg att vi gjorde något speciellt. eller jo, det var invigning av Kemicentrum vilket betydde gratis tårta, jordnötter och salta pinnar. Vi såg också på en kemishow.
fredag: en till lab, som gick rätt så snabbt för en gångs skull. det jobbiga är bara att vi måste skriva fullständig labrapport på den, vilket kommer ta väldigt lång tid. Efter labben gav vi oss ut på stan för att leta kläder till temafesten på Månen. Det var actionhjältetema och väl där såg vi många coola utklädnader. Jag själv blev till slut en ent (eller en tjeckisk hora) och hade väldigt kul. Fast att typ svepa i sig en petflaska rosévin är inte att rekommendera, om man inte vill ha en riktig fjortisfylla vill säga.
lördag: segdag. jag och V åkte till B och kollade på bilder från gårdagen, och några minnesluckor blev ifyllda. Det var meningen att jag och J skulle plugga men vi "råkade" bli kvar hos B istället, tills J kom på att vi skulle ha filmkväll hos V. Tyvärr hann jag inte se klart hela filmen utan var tvungen att åka om jag ville komma hem till min egna säng, och det ville jag. Men jag hade lika gärna kunnat åka typ en timme senare, för eftersom skitbussen var sen fick vi vänta 40 minuter i dalby. Och det är ju inte första gången det händer heller!
Söndag: idag har jag pluggat hela dagen, fast inte så effektivt som jag skulle behöva. nu väntar jag på mat och har lite ångest över tentan. det skulle ju inte vara så kul att få underkänt på första tentan man skriver liksom.

Kommentarer
Postat av: Hanni panni

Tentan går säkert skit bra ;) och höru GRATTIS till lägenheten :D vi måste höras snart...puss

2008-09-21 @ 20:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback