m

jag funderar på att göra en sån där "årets musik"-lista som alla gör, men först måste jag bara komma på lite kategorier och sånt. och bestämma mig för vad jag faktiskt tyckt var bäst i år. det är det som kommer bli det svåraste, för jag har upptäckt väldigt mycket ny bra musik i år.

men nu är jag hemma i rotebro i alla fall, och om två dagar är det julafton. jag har verkligen ingen julkänsla alls, men det kanske blir bättre när vi klär granen idag. saknar lund-människorna också. efter bara två dagar liksom! men vi har ju träffats i princip varje dag i fyra månader så det kanske inte är så konstigt. men å andra sidan har jag ju fått träffa folk här hemma vilket alltid är kul :)

och som vanligt vid den här årstiden börjar jag tänka för mycket (eller, det gör jag ju alltid, men ännu mer nu). det bästa botemedlet mot det är att sysselsätta sig, och det har jag gjort. i lördags åkte jag in till stan och var där i princip hela dagen. älskar att gå runt i stockholm, men det var lite för mycket folk för min smak där då. igår åkte jag till kista och fortsatte julhandlandet. på kvällen blev det spontanfika inne i stan med julia, mariam och sara och idag har jag... skrivit labrapport borde det stå här, men om jag ska vara ärlig så har jag mest lyssnat på musik och spelat mahjong och hängt på fejjan, som vanligt. och vill verkligen verkligen att pappa ska fixa routern (han litar inte på att jag fixar det själv) så jag slipper slåss med gabriel om att få sitta här vid vår gamla sega dator..

dagens låt: allt med the shins!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback